۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۵۷

هنرمندان نقال بوشهری به چهارمین جشنواره نقالان علوی راه یافتند

هنرمندان نقال بوشهری به چهارمین جشنواره نقالان علوی راه یافتند

بوشهر- رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: هنرمندان نقال بوشهری به چهارمین جشنواره نقالان علوی راه یافتند.

امید پارسایی فر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: راه‌یافتگان به چهارمین جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی) در سه بخش کودک، نوجوان و بزرگ‌سال، معرفی شدند و هنرمندان نقال بوشهری نیز جز راه‌یافتگان در بخش کودک معرفی شدند.

وی اضافه کرد: آرش ملکی وند و هستی قائدی هنرمندان نقال حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر به اختتامیه این جشنواره راه یافتند.

پارسایی فر گفت: هر نقال مجاز به ارسال دو اثر بوده که در این بین هستی قائدی با نقل «خیبر» و نقل «شأن نزول سوره عادیات» و آرش ملکی وند با نقل «نبرد خندق» در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی بیان کرد: این جشنواره به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو برگزارشده و داوران چهارمین جشنواره سراسر نقالی و پرده‌خوانی غدیر متشکل از علی ناری، دکتر امیر صادقی و استاد مهدی چایانی هستند.

اختتامیه این جشنواره باهدف به‌روزرسانی هنر سنتی و دیرینه پرده‌خوانی، نقالی و حماسه خوانی (نعت و مناقب خوانی آل الله) هم‌زمان با دهه ولایت و امامت (از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خم) برگزار می‌شود.

کد خبر 4982600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha